HTML

Friss topikok

Naptár

április 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

Friss topikok

Február 2.

2013.02.02. 20:12 ginginke

Reggel 9 órakor már sütött a nap. Ma egész napra jó időt mondtak. Igazuk is lett a délutáni jeges-havas esőtől eltekintve. Délelőtt gyorsan megfőztem tárkonyos gombalevest és kínai csirkét pirított tésztával. Már 11 órára készen is voltam mindennel. Ebéd után úgy döntöttünk, hogy elmegyünk sétálni, mire leértünk láttuk, hogy borul be az ég. Így a sétából kocsikázás volt, de csak a közeli "plázáig"

A bejárati ajtónál lévő kiskert.

DSCN2681.JPG

Nyílnak a hóvirágok.

DSCN2682.JPG

Itt olyan hirtelen változik az időjárás. Egyszer süt a nap utána havas-jeges eső, megint süt nap, sima eső :) ingadozik a hőmérséklet is. Jó tanács mindig legyen az embernél esernyő, ezt az 1 hét alatt megtapasztaltuk, mert már kétszer volt szerencsénk elázni és persze, hogy nem volt nálunk esernyő. Hiába úgy indulunk el reggel, hogy süt a nap hét ágra, de nem lehet kiszámítani, hogy a nap további részében milyen időjárás lesz.

Ma délután plázáztunk. Beszereztük az otthon hagyott dolgokat. Körömvágó olló, körömcsipesz, mikró edények. Itt a bevásárlóközpontot úgy kell elképzelni, mint egy bevásárlóutcát, de itt nem egy ilyen utca vagy hanem vagy 8. Ezen belül vannak ilyen nagyobb épületek ahol több kis bolt van, mint pl. a Fórumba, de itt csak egy szint van. Inkább elterülve vannak az üzletek és nem hegyén hátán. Kvázi így sokkal többet kell gyalogolni és hamar el lehet tévedni :)

Pár fotó az egyik térről.

DSCN2686.JPG

DSCN2689.JPG

DSCN2691.JPG

Szombaton a legtöbb üzlet délelőtt 10-től délután 5-ig van nyitva és a legtöbb vasárnap pedig zárva van. Itt a hollandoknál a vasárnap az a lusti nap :) egész nap otthon vannak, délig fel sem kelnek az ágyból :)

Parkolni elég nehéz az egész városban, de nem csak Amstelveenbe hanem Haarlembe is és szerintem az összes nagyobb városban, mert mindenhol fizetős. Így próbáljuk mindig úgy megoldani, hogy a közelben lévő panelházak ingyenes parkolóit vesszük igénybe, és inkább sétálunk 5 percet, mint hogy fizessünk óránként 2 eurót.

L-nek ma délelőtt megígértem, hogy csinálok meggyes piskótát. Vettünk is minden hozzávalót. Végig én abba a tudatban voltam, hogy hoztunk meggybefőttet, de mikor már az a lépés következett volna, hogy belepotyogtatom a meggy szemeket,de nem találtam a meggyet. Lehet, hogy itt van csak rossz dobozban kerestem. Akkor jött a 2. variáció, hogy akkor teszek bele barackot, de valahogy furcsán darabos lett a piskótatészta és inkább úgy döntöttem, hogy sütök egy sima piskótát. Kis tejjel még elkevertem a piskótatésztát, így egy picit lágyabb lett, de nem folyt mint ahogy otthon szokott (itt kicsit másabb a sütőmargarin). Szerencsére nem kellett csalódnom a kombinált mikró-sütőben és annyira gyönyörű aranybarnára sült a piskótám és nem is esett össze. Így kettévágtam a piskótát, megkentem baracklekvárral a tetejét pedig nutellával. Megkóstoltuk és könnyű finom tészta lett :)

DSCN2697.JPG

Épp most olvastam, hogy holnap vásárnap lesz, szóval kivételesen nyitva lesznek az üzletek és már ma is látszott, hogy nagy leértékelések lesznek.

Holnapra még nem tudjuk, hogy mit csinálunk, de az tuti, hogy gulyáslevest főzök és palacsintát sütök :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://tulipanfoldon.blog.hu/api/trackback/id/tr435059094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása